• BLOG TURYSTYCZNY 2018/2019

RAJD WRZEŚNIOWY 2018: BIELINY - KAKONIN - GÓRA ŚW. AGATY - ŁYSICA - ŚW. KATARZYNA

29 września uczniowie klas VII, VIII oraz III klasy Gimnazjum pod opieką p. Beaty Cieślik i p. Ewy Klefas wyruszyli na pierwszy, w tym roku szkolnym rajd Klubu Turystycznego Wędrowiec.

Grupa największych miłośników rajdów pieszych  z naszej szkoły spotkała się obok budynku szkoły o godzinie 8.20. Korzystając z komunikacji publicznej linią 207 dojechaliśmy do Bielin skąd szybko dotarliśmy do czerwonego szlaku, który zaprowadził nas do Św. Katarzyny. Podczas naszej wędrówki na pierwszy odpoczynek zatrzymaliśmy się w Kakoninie, gdzie nasza grupa bardzo dobrze bawiła się na placu zabaw, przypominając sobie wczesne dzieciństwo.

Po tak przyjemnym odpoczynku ruszyliśmy dalej, mijając po drodze kapliczkę  św. Mikołaja, zdobyliśmy Górę Agaty (608 m n.p.m), następnie Łysicę (612 m n.p.m). Skąd mogliśmy podziwiać piękne widoki na Dolinę Czarnej Wody i Pasmo Klonowskie. Po drugim dłuższym odpoczynku na szczycie, udaliśmy się w kierunku Św. Katarzyny, zatrzymując się przy kapliczce i źródełku św. Franciszka oraz w dwóch miejscach pamięci narodowej, znajdujących się na skraju lasu – przy zbiorowych mogiłach ofiar hitlerowskiego terroru. W Św. Katarzynie, w 1943r. kwaterował  znany na tym terenie z okrucieństwa, 62 pluton żandarmerii. Żandarmi dokonywali we wsiach położonych w pobliżu Św. Katarzyny licznych egzekucji i aresztowań. Część ofiar zwozili na skraj puszczy i dokonywali tu egzekucji. Obydwa miejsca są bardzo zadbane, co świadczy o tym, że pamięć o ofiarach, w tym miejscu jest wciąż żywa.

W św. Katarzynie udaliśmy się do Smacznej Chaty, gdzie każdy mógł zjeść pyszne naleśniki lub posilić się domowym ciastem i gorącą czekoladą. Po sytym posiłku, wstąpiliśmy do galerii Tajemnice Klejnotów, gdzie  kupiliśmy pamiątki i kamienie szczęścia. Kamienie były tak piękne, że musieliśmy poświęcić dużo czasu, aby podjąć decyzję które kupić. Okazało się, iż zakupione kamienie rzeczywiście przyniosły nam szczęście: bez trudu dotarliśmy do miejsca, z którego odjeżdżał bus świętokrzyski ;) W drodze powrotnej  zatrzymaliśmy się w Krajnie i Szklanej Hucie.

Był to pierwszy rajd, w tym roku szkolnym dlatego wszyscy wykazali się dobrą kondycją. Podczas rajdu pokonaliśmy 15 kilometrów, w trasie spędziliśmy osiem godzin. To była bardzo ciekawa wyprawa...

Tym razem wędrowali: Kinga Hamera, Katarzyna Bzymek,Weronika Szczepaniak, Adrian Szwagierczak, Wiktoria Kozłowska, Kaja Mierzejewska, Jakub Tablica, Jakub Mazur, Piotr Szczepaniak, Michał Olesiński oraz autorki relacji - Oliwia Błędzińska, Daria Piętowska.

RAJD STYCZNIOWY 2019: RUDKI - BIELINY - HUTA SZKLANA - ŚWIĘTY KRZYŻ

W dniu 14 stycznia w 7 osobowej grupie uczniów pod opieką pani Beaty Cieślik i pani Ewy Klefas, wyruszyliśmy na pierwszą w tym roku kalendarzowym pieszą wyprawę po naszych  Górach Świętokrzyskich, które w zimowej szacie prezentowały się przepięknie. Trasa naszego rajdu wiodła przez miejscowości: Rudki - Bieliny - Huta Szklana - Św. Krzyż - Nowa Słupia - Rudki.
          W ten deszczowy, chłodny poranek o godzinie 9 spotkaliśmy się przed budynkiem szkoły. Niestety, niektórzy z nas wystraszyli się pogody i z 17 osób widniejących na liście wycieczki, na miejscu zbiórki pojawiło się tylko 8 uczniów, z czego jeden został odesłany do domu z powodu niewłaściwego przygotowania się do zimowej wyprawy. W małej ale wesołej grupie ruszyliśmy na przystanek autobusowy, skąd jadąc linią 207 bardzo szybko dotarliśmy do Bielin.

Z Bielin ruszyliśmy oblodzoną asfaltową drogą, która prowadziła do lasu, gdzie znajdował się szlak do Huty Szklanej. Wędrując szlakiem do Przełęczy Huckiej, mimo trudnych warunków, wszyscy wycieczkowicze mieli uśmiech od ucha do ucha i świetnie się bawili. Każdy z uczestników miał odpowiednie obuwie i na rozgrzewkę zabrał ze sobą termos ze ciepłą herbatą. Mimo niskiej temperatury wędrowaliśmy powoli i można było odnieść wrażenie, że każdy chce, żeby ten rajd trwał jak najdłużej. Po drodze podziwialiśmy piękne widoki i robiliśmy dużo zdjęć, a także zaplanowaliśmy już kolejną wyprawę...

Prawdziwa niespodzianka czekała na nas na Przełęczy Huckiej: takiej ilość śniegu jak tu, dawno nie widzieliśmy w naszej miejscowości. Tę sytuację postanowili wykorzystać wędrujący z nami koledzy, którzy właśnie w tym miejscu przypomnieli sobie czasy wczesnego dzieciństwa i w pełni oddali się białemu szaleństwu... Po przywołaniu chłopców do porządku, ruszyliśmy w kierunku Łysej Góry.
          Najpierw udaliśmy się na platformę widokową, po drodzę mijając Młodą Parę, która podobnie jak my zachwyciła się zimowym urokiem Gór Świętokrzskich i właśnie, to miejsce wybrała na  fotograficzną sesję ślubną. Po złożeniu życzeń nowożeńcom, spragnieni i troszeczkę zmarznięci tradycyjnie udaliśmy się na odpoczynek do klasztornej kawiarni "Stara Apteka". Jak zwykle delektowaliśmy się przepysznym sernikiem i szarlotką oraz rozgrzewającym napojem korzennym dla dzieci. Syci i pełni nowych sił wyruszyliśmy szlakiem do Nowej Słupi. Wszyscy z nas chcieli wędrować pieszo do Rudek, ale ze względu na załamanie pogody nasi opiekunowie zadecydowali inaczej. Pani Ewa Klefas zorganizowała busa, który bezpiecznie podwiózł nas pod budynek szkoły.

Podczas naszej wędrówki pokonaliśmy ok. 15 km, w trasie spędziliśmy 5 godzin. Tym razem wędrowali z nami: Wiktoria Kozłowska, Jakub Mergalski, Bartek Wróblewski, Kacper Borowiec, Jakub  Mazur, Maciek Sałata i Maciek Sala.

Zapraszamy do albumu: http://zsrudki.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=482

Autorzy relacji: Wiktoria Kozłowska, Bartosz Wróblewski

RAJD MARCOWY 2019: RUDKI - ŚW. KRZYŻ - KOBYLA GÓRA - STARA SŁUPIA - RUDKI

W dniu 23 marca 2019 R. w 32-osobowej grupie uczniów pod opieką pani Beaty Cieślik, pani Agnieszki JankowskieJ oraz pani Magdaleny Mazur, wyruszyliśmy na kolejną w tym roku pieszą wycieczkę po Górach Świętokrzyskich. Trasa naszego rajdu, tym razem wiodła przez miejscowośCI: Rudki- Stara Słupia- Nowa Słupia- Św. Krzyż-Trzcianka-KobylA Góra-Wólka Milanowska-Stara Słupia - Rudki.

W przepiękny, wiosenny poranek o godzinie 9 ruszyliśmy w drogę. Bardzo szybko przez Starą Słupię dotarliśmy do Nowej Słupi, gdzie zgodnie z umową dołączyło do nas pięciu wędrowców.

Po krótkim postoju przy wejściu do Świętokrzyskiego Parku Narodowym, drogą królewską udaliśmy się na Łysą Górę (594 m n.p.m), część naszej grupy w błyskawicznym tempie pokonała ten odcinek naszej trasy, innym zajęło to więcej czasu...

Po zdobyciu szczytu większa część naszej grupy postanowiła zostaĆ na zewnątrz, ponieważ pogoda była śliczna, a temperatura wysoka, jak na tę porę roku. pozostali udali się do kawiarni Stara Apteka, aby zajadać się szarlotką i sernikiem. Następnie wszyscy udaliśmysię na platformę widokową, gdzie zrobiliśmy dużo zdjęć, stąd czerwonym szlakiem zeszliśmy do Trzcianki. Drugim szczytem naszej trasy była  Kobyla Góra (391 m n.p.m), po jej zdobyciu udaliśmy się w do Biedronki,  gdzie robiąc drobne zakupy rozpoczęliśmy sezon na lody.

Wracając do domu podążaliśmy obwodnicą, żegnając się z mieszkającymi przy tej trasie kolegami i koleżankami.

O 15:30 zmęczeni i smutni, że to już koniec wyprawy, wróciliśmy do domów. Podczas naszej wędrówki  pokonaliśmy 23 km.

Tym razem wędrowali z nami: Wiktoria Kozłowska – autorka relacji,  Aleksandra Jasiak, Karolina Janus, Julia Gibała, Rozalia Gibała, Jakub Mazur, Kacper Borowiec, Kacper Wąworek, Bartek Wróblewski, Filip Brzozowski, Jakub Mergalski, Karol Marczak, Piotr Szczepaniak, Michał Olesiński, Weronika Szczepaniak, Michał Augustowski, Ernest Pierzchała, Klaudia Jęczmień, Wiktoria Hamera, Daria Piętowska, Oliwia Błędzińska, Kamila Mistrzyk, Adam Bera, Edward Pietrzyk, Paweł Gołyga, Michał Dąbrowski, Magdalena Łukawska, Adrian Szwagierczak, Agata Łasisz, Zuzanna Grzesik , Paweł Gołyga, Oskar Kosiarski.

Zapraszamy do galerii: https://zsrudki.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=517#gallery/517

Wędrowcy

RAJD KWIETNIOWY 2019:
          BIELINY - HUTA SZKLANA - ŚWIĘTY KRZYŻ - NOWA SŁUPIA - STARA SŁUPIA - RUDKI

Dnia 27 kwietnia uczniowie klas VII pod opieką p. Beaty Cieślik i p. Doroty Adamskiej wyruszyli na rajd zorganizowany w ramach realizacji projektu "e-Obyawatel Świata". Głównym celem rajdu było zbieranie informacji do przewodnika turystycznego tworzonego przez uczniów naszej szkoły.

Uczestnicy rajdu spotkali się o godzinie 8:20 pod budynkiem szkoły w Rudkach. Pogoda nie była sprzyjająca, lecz 16 dzielnych uczniów pojawiło się na starcie. Korzystając z transportu popularnej linii autobusowej 207 po kilkunastu minutach dojechaliśmy do miejscowości Bieliny. Około 25 minut zajęło uczniom pokonanie odcinka trasy do granic Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Stąd bez chwili odpoczynku wyruszyliśmy dalej, szybko pokonaliśmy odcinek trasy prowadzącej skrajem lasu (około 3 km), do miejscowości Huta Szklana. Na swojej drodze spotkaliśmy „nową koleżankę“ - była to żmija. Uczniowie w ciszy, z ciekawością i z bezpiecznej odległości obserwowali uroczego gada.

W Hucie Szklanej udaliśmy się do "Izby Dobrego Smaku", gdzie można było zjeść regionalne i inne przysmaki. Nam smakowało wszystko, a szczególnym zainteresowaniem cieszyły się frytki, naleśniki z truskawkami i świętokrzyska zalewajka. Po pysznym posiłku ruszyliśmy w dalszą drogę. Nie każdy dał radę pieszo dojść na Święty Krzyż pieszo. Pięciu uczestników pojechało na górę pod opieką pani Doroty, reszta pokonała ten odcinek pieszo. Wszyscy spotkaliśmy się na platformie widokowej skąd podziwialiśmy  piękne widoki. Następnie udaliśmy się do kawiarni ,,Stara Apteka", w której można było wypić kawę i zjeść pyszny sernik i szarlotkę. Po posiłku zeszliśmy do Nowej Słupi. Tam wędrowcy udali się do lodziarni by skosztować pysznych lodów. Po kilkunastu minutach uczestnicy ruszyli w drogę przez Starą Słupię do Rudek. Po około 40 minutach byliśmy na miejscu. Nasza przyrodnicza ekspedycja udała się wyśmienicie i uczniowie wrócili do domu z szerokimi uśmiechami.

Tym razem wędrowali: Bartosz Sala, Filip Sala, Zuzanna Michalska, Aniela Kucharczyk, Jagoda Jaros, Konrad Wierzbiński, Patryk Zieliński, Jakub Łukaszewski, Jakub Zaleśny, Olga Krogulec, Patryk Góra, Katarzyna Gąsior, Maciej Sałata, Mikołaj Spelak, Damian Klusek.

Zapraszamy do galerii: http://zsrudki.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=521

Autor relacji: Patryk Zieliński

PIERWSZY RAJD MAJOWY 2019:

RUDKI - BELINY - GÓRA CHEŁNY - FORWARK - DUŻA SKAŁA - LECHÓW - KOBYLA GÓRA - TRZCIANKA

Dnia 6 maja 2019 r. uczniowie klasy VII a, pod opieką p. Beaty Cieślik i p. Ewy Klefas wyruszyli na rajd pieszy po przepięknym Pasmie Bielińskim. Głównym celem rajdu było zbieranie informacji do tworzonego przez uczniów naszej szkoły przewodnika turystycznego w ramach realizacji projektu ,,E-obywatel’’.

Uczestnicy wędrówki zebrali się o godzinie 8:15 przed budynkiem Zespołu Szkół w Rudkach. Pogoda nie była obiecująca, rano zanosiło się na deszcz, więc wzięliśmy kurtki przeciwdeszczowe. Temperatura jednak szybko wzrosła, a wiatr przegonił groźnie wyglądające chmury i kurtki nie były nam już potrzebne. Wsiadając do linii 207 zauważyliśmy jeszcze jednego z naszych kolegów, który o mało nie spóźnił się na naszą wyprawę. Tak w dziesięcioosobowej grupie uczniów wyruszyliśmy z Rudek do Bielin. Po zapoznaniu się z mapą i wykonaniu kilku ćwiczeń praktycznych w terenie, ruszyliśmy niebieskim szlakiem w kierunku Góry Chełny. Dotarcie na nią zajęło nam około 25 minut. Tu zrobiliśmy sobie 5 minut przerwy, na uzupełnienie płynów i podziwianie przepięknych widoków. Następnie ruszyliśmy w kierunku Folwarku, skąd po ok. 20 minutach dotarliśmy do podnóża bardzo stromej góry zwanej ,,Dużą Skałą”. Jak duże było nasze zdziwienie, kiedy okazało się, że wchodząc na wierzchołek tej góry spaliliśmy tylko 6 kcal.

Wędrując dalej niebieskim szlakiem dotarliśmy na Wał Małacentowski, a następnie przeszliśmy na szlak zielony, prowadzący na Kobylą Górę. Na Kobylej zmieniliśmy szlak na czerwony i zeszliśmy do miejscowości Trzcianka. Tu wędrując poboczem drogi dotarliśmy na przystanek, skąd po 10 minutach oczekiwania na autobus wróciliśmy do Rudek - choć zmęczeni, to z uśmiechami na twarzy oraz dużą satysfakcją, w końcu dla niektórych z nas była to pierwsza taka wyprawa....

Nasza trasa liczyła 15,5 km, a jej pokonanie zajęło nam 3 godziny 35 minut.

Niestety na trasie nie było żadnego punktu gastronomicznego, więc byliśmy zmuszeni zabrać własny prowiant. Niektórzy z naszych wędrowców byli zadowoleni z takiego obrotu sprawy, nazwijmy ich – ekonomiści.

Tym razem wędrowali: Adam Bracki, Kacper Halik, Damian Klusek, Olga Krogulec, Emilia Łukawska, Zuzanna Michalska, Mateusz Mrozowski, Maciej Sałata, Jakub Zaleśny i Patryk Zieliński.

Autor: Kacper Halik

DRUGI RAJD MAJOWY 2019: RUDKI - BARTOSZOWINY - LECHÓW - WAŁ MAŁACENTOWSKI -
          KOBYLA GÓRA - WÓLKA MILANOWSKA - NOWA SŁUPIA - RUDKI

Dnia 18 maja 2019 r. uczniowie naszej klasy - VII b, wraz z p. Beatą Cieślik i p. Ewą Klefas, kolejny raz wyruszyli na rajd pieszy. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy o godzinie 8:30 przejazdem linią 207 do Bartoszowin. Następnie skrajem lokalnej drogi powędrowaliśmy do Lechowa gdzie weszliśmy na niebieski szlak prowadzący na Wał Małacentowski. Po intensywnych opadach deszczu, które wystąpiły w nocy, na szlaku było mokro, to jednak nie przeszkodziło nam w wędrówce. Z niebieskiego szlaku przeszliśmy na zielony, który zaprowadził nas na Kobylą Górę ( 391 m n.p.m ).

Wędrując na Kobylą Górę znaleźliśmy trzy znacznej wielkości grzyby tzw. śniaki. Z Kobylej Góry w dalszym ciągu maszerując zielonym szlakiem dotarliśmy do Wólki Milanowskiej, tu mogliśmy podziwiać - Winnicę Milanowską. Kolejny punktem naszej wyprawy, była Lodziarnia ''Tradycyjna'' w Nowej Słupi, gdzie zjedliśmy lody. Po krótkim odpoczynku przez Starą Słupię dotarliśmy do Rudek. Udało nam się pokonać 23 km, a w drodze spędziliśmy sześć godzin.

Podczas rajdu gromadziliśmy informacje do tworzonego przez nas przewodnika turystycznego w ramach realizacji projektu ,,E-obywatel’’.

Tym razem wędrowali: Aniela, Bartek, Mikołaj, Julka, Jakub, Jagoda, Kamil, Natalka, Maksym, Patryk.

Autor: Aniela Kucharczyk

• Zespół Szkół w Rudkach
      • 41 3177179 dyrektor@zsrudki.pl
      • Rudki ul. Szkolna 2 26-006 Nowa Słupia woj. świętokrzyskie Poland
      • Czynny codziennie w godz 7.30 - 15.30 tel/faks 413177 179 e-mail sekretariat@zsrudki.pl
      • Dyrektor- A. Cieśla Ponidziałek - 8.00 - 15.00 Wtorek 8.00 - 15.00 środa - 8.00 - 15.00 czwartek 9.00 - 15.00 piątek 8.00 - 9.00 oraz 13.00 - 15.00 E- mail: dyrektor@zsrudki.pl